Smart Search
This module provides search using the Smart Search component. You should only use it if you have indexed your content and either have enabled the Smart Search content plugin or are keeping the index of your site updated manually. Help.
Připravíme vám konsolidaci vašich systémů
S využitím virtualizace a cloud computingu ušetříte až 50% nákladů
Váš informační sytém využijete na maximum
24/7 nepřetržitý monitoring vašich systémů
24/7 dostupní profesionálové, kteří jsou připraveni vám pomoci
Pravidelná péče o vaše systémy
Nestraně zhodnotíme možnosti rozvoje vašich systémů
Najdeme pro vás výhodná řešení vašich potřeb
Zajistíme dohled nad projekty
Loxone Miniserver se stane srdcem vašeho chytrého domu
Bude řídit vše od osvětlení, stínící techniky a audia, až po regulaci vytápění
Aktuálně: Obsazujeme tuto pracovní pozici:
Administrátor IT / konzultant
Hledáme kolegy pro dlouhodobou spolupráci. Nástup možný ihned.
Pro více informací nás kontaktujte na: 605 700 330
Hledáte práci? V současnosti rozšiřujeme náš tým o další IT zaměstnance. Více ...
Krásné, pohodové Vánoce a úspěšný nový rok 2025 přeje ITTechnik.
Ušetřete náklady, místo i energii
a vyzkoušejte výhody cloudových
řešení od ITTechnik.
Rozšiřte tým Vašeho IT
o specialisty a získejte jistotu
a snadnou zastupitelnost.
Firma ITTechnik byla založena 1.1.2005 jako právní nástupce sdružení správců počítačových sítí firem ITTechnik a ITTechnik - MB, které vyvíjely činnost od roku 1995.
This module provides search using the Smart Search component. You should only use it if you have indexed your content and either have enabled the Smart Search content plugin or are keeping the index of your site updated manually. Help.
(Zde budou obecně popsané dodávané služby s nástinem toho jak k nim přistupujeme)
Tento článek pro Vás právě připravujeme .....
Nagios
je populární open source systém pro automatizované sledování stavu počítačových sítí a jimi poskytovaných služeb. Jeho využití je široké, od monitorování interní infrastruktury až po dohledové pulty datacenter. Nagios umí nejen monitorovat, ale na základě pravidel i některé situace sám řešit a v každém případě informovat o výsledku nebo stavu.
Výhody
multiplatformní využití
monitoruje Windows, Unix i Linux, HW prvky
monitoruje libovolné typy služeb
dobře otestovaný i ve velmi složitých konfiguracích
pružně přizpůsobitelný a rozšiřitelný
jasně uspořádané rozhraní prohlížeče
žádné licenční poplatky
Monitorovací možnosti
Monitorování síťových služeb (SMTP, POP3, HTTP, NNTP, ICMP, SNMP)
Monitorování systémových prostředků (vytížení CPU,využitá kapacita pevného disku, logování systému) a umí monitorovat i operační systém Microsoft Windows s pluginem NRPE_NT.
Vzdálené monitorování přes protokol SSH nebo přes zašifrovaný SSL tunel.
Jednoduchý design pluginů, který umožňuje uživatelům tvořit vlastní pluginy pro monitorování jejich služeb. Pluginy lze tvořit různých jazycích (Bash, C++, Perl, Ruby, Python, PHP, C#, atd.)
Hierarchická struktura, která umožňuje vytvářet stromovou strukturu mapy sítě.
Notifikace o problémech pomocí pageru, e-mailu, SMS, VoIP (napojení na Asterisk)
Event handling, pro proaktivní řešení problémů (např. automatický restart služby, při zjištění nefunkčnosti)
Webové rozhraní pro vizuální kontrolu stavu sítě.
Schéma toku informací
Nagios pracuje se 3 hlavními objekty (object):
service – služby které chceme monitorovat (např. zatížení CPU, zda by překročen datový tok nebo zda nebyla překročena teplota ve sledované místnosti)
host – samotná zařízení na kterých monitorujeme služby (např. server, tiskárna, teploměr, interface atd.)
contact – jsou osoby, kterým jsou zasílány zprávy o stavu služeb a zařízení (správci, technici atd.)
Tyto objekty je možné slučovat do skupin (group) pro přehlednější zobrazení souvisejících objektů ve webovém rozhraní a zjednodušení konfigurace.
Dále existují objekty timeperiods, které definují kdy jsou dohledována zařízení/služby a dále kdy jsou zasílány upozornění kontaktním osobám. Samotné pluginy jsou definovány pomocí objektů command.
Grafická nástavba NAGVIS
NagVis jako takový je vizualizační addon pro Nagios.
Využívá se ke grafickému znázornění Nagios dat, např. pro zobrazení IT procesů jako je např. poštovní systém nebo prvky síťové infrastruktury.
Klíčové vlastnosti
Zobrazení jednotlivých hostitelů a služeb
Vizualizace kompletních hostitelů nebo skupin služeb jednou ikonou
Zobrazuje souhrnný stav hostitele a všechny jeho služby
Zobrazuje pouze skutečné problémy
Sub-mapa ikon, které představují kompletní NagVis mapy v jedné ikoně (drill-down)
Vizualizace kompletních IT procesů s použitím samostatně vypracované grafiky
Online dokumentace IT prostředí, včetně aktuálních stavů
Vizualizace síťového provozu pomocí weathermap linky
Konfigurace pomocí webového rozhraní (WUI)
Hájíme zájmy zákazníka. Považujeme za nejdůležitější prvotní pečlivou analýzu potřeb, požadovaných služeb a možností zákazníka. Technické řešení musí odpovídat právě této prvotní analýze.
Poskytujeme kdykoliv dosažitelnou podporu pro řešení problémů. Každý náš klient má přiděleného jednoho svého technika, na kterého má přímý telefon. Tak mohou vždy konzultovat problémy a předávat požadavky technikovi se znalostí místní situace. Zároveň máme systém nepřetržitého helpdesku, který dává jistotu vždy dostupné pomoci.
V ceně poskytovaných služeb jsou i veškeré havarijní zásahy.
Tímto je firma ITTechnik s.r.o. maximálně zainteresována na bezproblémovém chodu počítačové sítě klienta.
Odborně se staráme o bezpečnost dat a zajistíme smluvně zaručené diskrétní zacházení se svěřenými daty.
Aktivním přístupem ke správě počítačů ve firmách se neustále snažíme vytvářet maximální přidanou hodnotu vlastním službám, které poskytujeme. Vždy se snažíme přemýšlet nad nejvhodnějšími postupy, nástroji a využíváním výpočetní techniky.
Díky znalostem spravované firemní infrastruktury a všeobecnému přehledu dostupných technologií můžeme pro své klienty nestranně navrhovat velice efektivní řešení jejich potřeb.
Způsob provádění servisních prací
Technik k vám bude pravidelně dojíždět za účelem správy počítačové sítě se snahou neomezovat vaše pracovníky v práci. Činnosti, pro které je potřeba vypínání serveru, případně je při nich maximálně vytíženo internetové spojení, bude technik provádět mimo vaši hlavní pracovní dobu.
Technik veškeré provedené práce zapisuje do informačního systému, ke kterému máte on-line přístup přes internetový prohlížeč
Vaše servery a antivirové programy budou napojeny na náš systém včasné výstrahy, při zjištění závažných problémů technik okamžitě přijede.
Servery a zálohovací systémy
Pro hladký chod serveru je nezbytné, kromě pravidelného zálohování a softwarových kontrol, také kontrolovat vytvořené zálohy a bezpečnostní hlášení (logy). Včas instalovat opravy chyb operačních systémů a aplikací. Tyto práce provádí technik pomocí vzdáleného přístupu k serveru. Na místě potom provádí práce, které není možné vzdáleně dělat, nebo takové, které vyžadují jeho přítomnost.
Údržba pracovních stanic a notebooků
Pravidelnou údržbou těchto zařízení se snažíme předcházet jejich nečekanému výpadku, případně včas detekovat možné potíže. Pravidelně kontrolujeme počítače pracovníků, spouštíme hloubkovou antivirovou analýzu, kontrolu stavu pamětí, zálohujeme data a poštu. Dále kontrolujeme nastavení monitorů, aby nedocházelo k poškozování zraku vašich zaměstnanců.
Ochrana dat a antivirová ochrana
Antivirovou ochranu vnímáme jako součást komplexu činností k zajištění všeobecné bezpečnosti počítačové sítě. Viry v drtivé většině případů zneužívají již delší dobu známé chyby. Naší snahou je, aby se tyto chyby ve Vaší počítačové síti nevyskytovaly, případně byly okamžitě eliminovány. Technici průběžně sledují zpravodajství antivirových firem a významných dodavatelů softwaru týkající se výskytu závažných bezpečnostních problémů.
Správa FireWallu a dohled nad vnější a vnitřní bezpečností počítačové sítě
K bezpečnosti dat ve vaší počítačové síti přistupujeme proaktivně. Navrhneme a následně spravujeme takový bezpečnostní systém, který zajistí důvěryhodné zabezpečení vaší sítě. Pravidelně toto zabezpečení podrobujeme testování softwarem naší firmy. Tímto napodobujeme způsoby, které používají viry a hackeři. Zavedeme systém IDS (včasné detekce průniku), jehož úkolem je automaticky detekovat pokusy o získání dat ve vaší počítačové síti.
Rozvody počítačové sítě, správa aktivních prvků
Počítačová síť je tvořena kromě kabelů také rozbočovači, které tvoří základní uzel sítě, ve kterém se propojují všechny počítače a servery. Pravidelná kontrola těchto zařízení je nezbytná pro spolehlivost počítačové sítě. Technici na místě kontrolují stav chlazení zařízení, výskyt kolizí v síti a stav připojené kabeláže.
Technická údržba zařízení
Údržbu serverů, počítačů a notebooků doplňuje pravidelné čistění proti prachu, odborná údržba obrazovek monitorů a LCD displejů, promazání větráků a dalších pohybujících se součástek. Součástí čtvrtletní technické údržby je i čištění povrchu všech zařízení tak, aby technika ve Vašich kancelářích vypadala vždy reprezentativně.
Správa počítačové sítě není jen o technice.
Pověřený technik pro vás bude vést i veškerou potřebnou dokumentaci.
Vždy budete mít aktuální přehled o veškerém vašem IT vybavení a nainstalovaných licencích na software.
Technici vedou záznamy o veškerých nastaveních ve vaší počítačové síti, o účtech uživatelů, jejich přístupových právech a uživatelských konfiguracích.
Vytvoříme systém krizového řízení pro případ rozsáhlejších havárií v objektu vaší firmy tak, aby se minimalizovaly případné ztráty.
Díky znalosti počítačové sítě vám budeme vypracovávat návrhy na budoucí investice tak, aby se předešlo nechtěným neplánovaným výdajům.
Prací našeho technika je i řádně školit vaše zaměstnance a vypracovat jim pravidla pro využívání firemní výpočetní techniky, naučit je bezpečnostním pravidlům a nad jejich plněním dohlížet.
Windows
Linux
MacOS
VMWare
Hyper-V
Xen
Mikrotik
Cisco
Sophos
Kerio
Eset
Sophos